Hur bokar du?

Logga in – När du loggar in behöver du skolans eller förskolans egna användarnamn och lösenord för att sedan kunna registrera dig som bokningsansvarig. Du får lösenordet av din expedition eller din chef eller e-posta frågan till kulturbokning@botkyrka.se

Programmet är kostnadsfritt för Botkyrkas elever och barn. Avboknings regler: Om du avbokar senare än 10 dagar innan en aktivitet så kostar det 1000 kronor i avbokningsavgift. Buss ingår inte hösten 2022 och framåt.
Se alla aktiviteter: Klicka på ”Boka” knappen i menyn uppe till vänster så kommer du till programkatalogen med hela utbudet.
Aktiviteterna ska räcka till fler klasser – Boka först er kulturgaranti för årskursen och max en övrig aktivitet ytterligare.
Har du bokat förut? Vill du endast logga in och se redan genomförda bokningar?
Klicka på den blå knappen här ovanför som heter ”Mina bokningar”.
Behöver du hjälp med din bokning? Kontakta oss gärna på e-post: kulturbokning@botkyrka.se

SÅ HÄR BOKAR DU EN AKTIVITET:
1. För att kunna göra en bokning behöver du din skolas/förskolas unika ANVÄNDARNAMN och LÖSENORD. Du får dem från skolans expedition eller din chef.
2. Surfa till bokakultur.botkyrka.se
3. Klicka på ”BOKA” som du hittar överst på sidan i en blå oval.
4. Sök i Fritextrutan eller filtrera dig fram till ett program som du vill boka.
5. Välj ett program och eventuellt en tid.
6. Klicka på ”Visa tillfällen” eller ”Intresseanmälan”. Välj ett tillfälle genom ”Boka”, då hamnar bokningen längst upp under ”Mina pågående bokningar”.
7. Klicka på ”Gå vidare”.
8. Logga in med din skolas/förskolas unika ANVÄNDARNAMN och LÖSENORD. Du får dem från skolans expedition eller din chef. Eller e-posta till kulturbokning@botkyrka.se (Skolans huvudkonto är gemensamt för alla på din skola eller enhet så ändra aldrig lösenord här).
9. Första gången du bokar skapar du nu ett konto till en bokningsansvarig genom att klicka på ”Lägg till bokningsansvarig”.
10. Välj ett eget lösenord (minst 8 tecken inkl. siffror och tecken).
11. Avsluta med att klicka på ”Fortsätt”.
12. Fyll i dina kontaktuppgifter. Det är mycket viktigt att du skriver rätt e-post och mobilnummer till dig. Kolla noga. Du får biljetten till din e-post. Och om sedan någon blir sjuk i tex teatergruppen, måste vi kunna nå dig snabbt.
13. Tryck på ”Registrera”.
14. Klicka på ”Mina pågående bokningar”.
15. Klicka på ditt namn i rullistan så blir du bokningsansvarig till programmet (dvs välj dig själv och helst någon medföljande kollega eller chef. Om du skulle bli sjuk är detta jätteviktigt.
16. Fyll i ”Antal platser” (summan ska vara alla = barn/elever inkl. vuxna).
17. Fyll i ”Ange klass/grupp”.
18. Fyll i ”Ange ålder på barn/elever”.
19. Klicka på OK till höger om rullistan. Nu är din bokning klar och syns under slutförda bokningar! 🙂
Du får ett bekräftelsemail med en biljett som du kan skriva ut och ta med till aktiviteten.
Om du vill boka fler program så klickar du på ”Programkatalog” högst upp.
Dina programbokningar ser du om du loggar in på det gemensamma användarnamnet och lösenordet för din skola eller förskola.